Ace™
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Counter-Strike Source clan
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Tutorials en resources

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Kakashi
Admin
Kakashi


Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 22-01-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bissegem

Tutorials en resources  Empty
BerichtOnderwerp: Tutorials en resources    Tutorials en resources  Emptyza jan 22, 2011 6:09 am

Tutorials en resources

Bronnen

Citaat :
Bronnen voor het maken van clan websites

Website engines:
Land Down Under

Clan Templates:
The Design world
Clantemplates.com

Citaat :
Bronnen voor renders en brushes

Renders:
Clantemplates.com
Gamerenders.com

Brushes:
Deviantart
Miss M
V-Brush

Citaat :
Bronnen voor het maken van een counter-strike source map

Websites met tutorials:
Interlopers
Mod DB ( ook mappingtutorials voor andere games )


Tutorials

Citaat :
Uploaden:

Hoe kan ik een plaatje op het internet krijgen?

[Tutorial] Plaatje uploaden en plaatsen
Voorwoord:

Omdat ik nog al vaak zie dat mensen problemen hebben met het posten van een plaatje aangezien ze niet weten hoe ze hem op internet zetten hierbij een korte tutorial.

Als eerst zult u natuurlijk een plaatje moeten hebben dat u wil uploaden (het overbrengen van het plaatje van uw pc naar het internet). Mocht je een plaatje hebben dan kunt u door de stappen te volgen makkelijk het plaatje online zetten en in het forum plaatsen.

De Tutorial:

U kunt via een gratis upload service als ImageShack.us gratis plaatjes uploaden zodat iedereen ze kan bekijken en het u geen geld voor een eigen website kost, ook een voordeel is hiervan dat ze oneindig lang worden behouden.

Stap 1:
Open een internet-browser en ga naar http://imageshack.us

Stap 2:
Kies een afbeelding vanaf uw pc door te klikken op de knop “Browse...” of “Bladeren...”.

Stap 3:
Klik op de knop “host it!”, de door jou geselecteerde afbeelding zal nu worden geupload naar de site (dit kan eventjes duren).

Stap 4:
Na een tijdje ziet u een pagina met verschillende links, dit betekend dat je afbeelding is geupload en je hem kunt gebruiken in het forum. Kopieer de url welke “Direct link to image” naast zich heeft staan.

Stap 5:
Nu je een 'online-link' hebt voor je afbeelding ga je terug naar het forum van only-dutch en naar het topic waar je plaatje moet komen. Bij het aanmaken van een nieuwe bericht kunt klikken op het afbeelding symbooltje waarna u een scherm ziet waar je de door jou gekopieerde url in moet zetten.

Stap 6:
Als u de stappen juist hebt gevolgd dan zie je nu de afbeelding in je post staan en kunnen anderen hem ook bekijken.

Signatures:



Hoe maak ik een bewegende signature?

[Tutorial]Bewegende sig

Omdat er een aantal mensen zich afvroegen hoe je nou zo'n gif(filmpje) in je sig doet, nou hier komt ie.
2 dingen die je moet hebben quicktime en een dope filmpje heb je die nou niet, dan kan je altijd nog wel een vinden www.gametrailers.com.

1.
Ga naar imageready en open het filmpje dat je erin wilt hebben.
ik koos voor deze van metal gear solid
http://www.gametrailers.com/player.p...pe=wmv&pl=game
wanneer je je filmpje opent krijg je
Tutorials en resources  17dt10
dit, vink het aan zoals bij mij
om nu het stukje film te willen hou je shihft in gedrukt en ga het player balk af.

2.
Na dat je het stukje film hebt kan je hem kleiner maken om hem in je sig te doen dit doe je door naar image/imagesize en voer je maten in.

3.
ga nu naar photoshop door op dit ding te drukken Tutorials en resources  23vr310
Ga dan naar canvas size en voer daar de maten van je sig in die je wilt hebben, maak dan een nieuwe layer aan door op crtl + shift + N te drukken.
Dan kan je je sig eromheen maken(sorry weet niet hoe je al die filmpjes layers kan verschuiven naar een andere plek)
Als je in photoshop klaar bent ga je terug naar imageready.
dan Doe je ctrl + alt + sen sla je hem op gif mijn resultaat.
Tutorials en resources  Tdfafa10

dan Doe je ctrl + alt + s en sla je hem op gif mijn resultaat





Hoe maak ik een simpele signature?

[Tutorial] Hoe maak ik een simpele signature?
Ik ga jullie uitleggen hoe je een simpele signature kan maken. Ik heb hiervoor photoshop gebruikt. Ik heb met de Engelse versie gewerkt dus het kan voor mensen met de Nederlandse versie in sommige woorden verschillen.

Maak een nieuw document aan met de grootte van 400 bij 140 gebruikt als achtergrond de kleur wit.
Tutorials en resources  110
Nu ga je een render in het document plaatsen. Eerst moet je dus een render downloaden, ik heb wat renders gevonden op
http://www.clantemplates.com/renders/gallery Als voorbeeld voor de signature heb ik deze render gedownload. Zorg ervoor dat je render een onzichtbare achtergrond heeft.
Nu maak je een nieuwe layer aan en kopieer je je render in die layer.
Tutorials en resources  210
Bewerk de render zo dat het mooi in je signature staat. Dit kun je doen door middel van de "Move-tool". Het zou er zo uit kunnen zien
Tutorials en resources  310
Nu ga je de renderlayer kopieeren (duplicate).
Tutorials en resources  410
en verberg je de originele layer. Dit doe je door op het oogje naast de originele renderlayer te klikken.
Tutorials en resources  510
Van de gekopieerde 2e layer ga je nu een klein lijntje eruit knippen, deze plak je in een nieuwe layer en de 2e gekopieerde layer kun je dan verwijderen.
Tutorials en resources  610
Nu selecteer je de layer en breid je de layer uit over de hele grootte, het gaat er dan zo uit zien.
Tutorials en resources  710
Nu heb je je achtergrond . Je moet nu de originele renderlayer weer kopieeren (duplicate) naar een nieuwe layer, zorg er voor dat deze nieuwe layer wel zichtbaar is, omdat de oude originele nog steeds onzichtbaar moet blijven (dit doe je dmv het oogje).
De render vergroot je als eerst wat en daarna ga je het wat laten uitvegen. Dit doe je met de "Smudge-tool"
Tutorials en resources  810
ga zo door totdat je een mooi resultaat hebt.
Tutorials en resources  910
Wanneer je dit gedaan hebt selecteer je de renderlayer waar je de smudgefunctie mee hebt gebruikt. We gaan nu een filter (effect) toevoegen aan deze layer. Ik gebruik het filter "Patchwork. Deze kun je vinden bij Filter>Texture>Patchwork.
Tutorials en resources  1010
Het zou er ongeveer zou uit moeten zien:
Tutorials en resources  1110
Nu ga je weer naar je originele renderlayer en die zet je boven de andere layers, helemaal bovenaan dus. Ook moet je nu de zichtbaarheid weer aanvinken.
Tutorials en resources  1210
Je bent nu bijna klaar, je kunt nu een tekst gaan toevoegen aan je signature. Het is ook altijd mooi om wat effecten aan die tekst toe te voegen. Dit doe je door middel van de rechtermuisknop op de tekstlayer te klikken en dan naar blending options te gaan.
Opzich heb je nu een mooie signature. Ik wil het alleen nog wat laten verkleuren, weet je gelijk hoe dat moet. We gaan nu alle layers samenvoegen in 1 layer. Dit doen we door naar Layers>Flatten Image te gaan
Tutorials en resources  1410
Alles is nu omgezet naar 1 layer, nu ga je naar Image>Adjustments>Color Balance. Hier kun je de kleuren aanpassen. Gebruik je eigen voorkeuren hier. Mijn eindresultaat was dit:
Tutorials en resources  Signat10
Begrijp dat deze tutorial maar wat richtlijnen zijn. Gebruik je eigen renders en speel wat met de settings van effecten en je krijgt leuke resultaten. Ik hoop dat je een beetje schik heb gehad van deze tutorial. Ik zou het leuk vinden als je eigen resultaat hier showed.




hoe maak je diamandtekst in photoshop ?


Het maken van diamandtekst
Handleiding:
Hier ga ik jullie even uitleggen hoe je diamandtekst kunt maken in photoshop.
Hoe groter je de tekst maakt des te beter is het resultaat te zien is.
Ik heb het nu niet al te groot gemaakt ivm de plaatjes.

1) maak een nieuwe layer: File - new...
Kopiëer deze en hou de eerste layer voor achteraf eventueel een gradient background te maken.

2) Selecteer de typetool en kies nu een vet(dik) lettertype en typ wat tekst

Tutorials en resources  111

3) Nu gaan we eerst de tekstlaag rasteren om daarna het diamandeffect erop te
kunnen zetten.
Klik: Layer - Rasterise - Layer

4) Selecteer vervolgens de tekst: Ctrl + tekstlaag aanklikken
Druk op "D" om te kleuren te resetten
Nu gaan we een eerste filter toevoegen.
Filter - Render - Clouds
Herhaal indien nodig een paar keer tot je een mooie dekking krijgt.

Tutorials en resources  211

5) Nu gaan we een tweede filter toepassen voor het diamandeffect.
Filter - Distort -Glass...

Kies hier voor Tiny Lens en schuif wat met de schuifregelaars heen en weer tot je het beoogde resultaat verkrijgt.

Deze heb ik gebruikt voor deze tut maar dit is afhankelijk van de grootte van je tekst. Dus even wat zoeken
Tutorials en resources  311

klik op "ok" en vervolgens Ctrl + "D" om de tekstlaag te deselecteren.
6) In deze stap gaan we een goud-koperachtige boord toevoegen.
Rechtsklik op de tekstlaag en klik "Blending Options".
klik op het woord "stroke". Hierbij wordt het automatisch geselecteerd en aangevinkt. Kies de grootte(size) naargelang de grootte van je tekst.
Position : inside
Als Gradient gebruiken we de kopergradient die bij photoshop zit.

Tutorials en resources  411

klik nu op Bevel and Emboss en gebruik volgende instellingen.
Size aanpassen naargelang de grootte van de tekst.

Tutorials en resources  511

klik op "ok".

7) Nu gaan we een nieuwe laag toevoegen om het goudeffect te krijgen.

Layer - New Adjustment Layer - Hue/Saturation

Schuif Saturation ver naar rechts zoniet helemaal en schuif daarna met Hue naar rechts tot je een mooi goudeffect krijgt.

Cool Nu gaan we nog wat sterretjes toevoegen

Maak een nieuwe laag en selecteer de brushtool.
Layer - New - Layer...
Kies een sterretje(grootte kun je bovenaan instellen met de schuifregelaar) naargelang je tekst. Bij photoshop zitten er al een paar sterretje bij.
Natuurlijk kun je ook een sterbrush gebruiken die je gedownload hebt. De keuze is aan U.
Vergeet niet als brushkleur wit te kiezen.

Tutorials en resources  611

Voeg nu hier en daar wat sterretjes toe.

Dit is mijn resultaat:

Tutorials en resources  711

Zo, dit was het dan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://vvvhq.tk/
 
Tutorials en resources
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Ace™ :: Overige zaken :: Designs-
Ga naar: